پژوهش آباده طشک

  • خانه 

معرفی کتاب آه

06 شهریور 1400 توسط زینب میرشکاری

کتاب آه : بازخوانی مقتل حسین_ابن_علی علیهما_السلام

کتاب آه درباره گفت و گو ها و نامه های تبادل شده میان شخصیت های دخیل در حادثه کربلای حسینی 61 هجری قمری به تلاش یاسین حجازی می باشد

?کتاب آه» حاصل بازخوانی و ویرایش مقتل «نفس المهموم» است. کتابی که اغلب نقل های صحیح مقاتل و کتب تاریخ را در خود گرد آورده و جزءجزء حادثه شهادت حسین بن علی(ع) را از ۶ ماه پیش تر تا روز حادثه عاشورای حسینی ثبت کرده است. «نفس المهموم» بیش از ۵۰ سال پیش به فارسی ترجمه شده است.نفس المهموم» نوشته شیخ عباس قمی است که به او لقب «خاتم المحدثین» داده اند. حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس قمی، از محدثان پرکار قرن چهاردهم هجری است که در سال ۱۲۹۴ ه .ق در قم دیده به جهان گشود.

?حجازی می نویسد:

من در این بازخوانی، خط حادثه را پررنگ کردم و به ترتیب و توالی وقوع حادثه ها دقت کردم و و گشتم آدم هایی را که اسمشان در اول حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیز دیگر، یکی کردم و نقل های پراکنده در جای جای کتاب را تجمیع کردم و رد نقل هایی را که با هم نمی خوانند، در کتاب های دیگر گرفتم تا نقل معقول تر و مشهودتر را بیاورم و تاریخ ها را همخوان کردم

 

 

 

 نظر دهید »

معرفی کتاب آه

06 شهریور 1400 توسط زینب میرشکاری

کتاب آه : بازخوانی مقتل حسین_ابن_علی علیهما_السلام

کتاب آه درباره گفت و گو ها و نامه های تبادل شده میان شخصیت های دخیل در حادثه کربلای حسینی 61 هجری قمری به تلاش یاسین حجازی می باشد

?کتاب آه» حاصل بازخوانی و ویرایش مقتل «نفس المهموم» است. کتابی که اغلب نقل های صحیح مقاتل و کتب تاریخ را در خود گرد آورده و جزءجزء حادثه شهادت حسین بن علی(ع) را از ۶ ماه پیش تر تا روز حادثه عاشورای حسینی ثبت کرده است. «نفس المهموم» بیش از ۵۰ سال پیش به فارسی ترجمه شده است.نفس المهموم» نوشته شیخ عباس قمی است که به او لقب «خاتم المحدثین» داده اند. حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس قمی، از محدثان پرکار قرن چهاردهم هجری است که در سال ۱۲۹۴ ه .ق در قم دیده به جهان گشود.

?حجازی می نویسد:

من در این بازخوانی، خط حادثه را پررنگ کردم و به ترتیب و توالی وقوع حادثه ها دقت کردم و و گشتم آدم هایی را که اسمشان در اول حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیز دیگر، یکی کردم و نقل های پراکنده در جای جای کتاب را تجمیع کردم و رد نقل هایی را که با هم نمی خوانند، در کتاب های دیگر گرفتم تا نقل معقول تر و مشهودتر را بیاورم و تاریخ ها را همخوان کردم

 

 

 

 نظر دهید »

برگزاری نشست

06 شهریور 1400 توسط زینب میرشکاری

 

نشست معرفتی با عنوان فلسفه عاشورا با سخنرانی طیبه بیات

27./5/ 1400

برگزاری نشست معرفتی با موضوع هدف از قیام عاشورا ویژه عموم وطلاب توسط استاد مدرسه طیبه بیات در حسینیه سیدالشهدا

وی بیان داشت:از مهم ترین اهداف قیام امام حسین علیه السلام تشکیل حکومت اسلامی بود، امام حسین علیه السلام برای اینکه صرفا به شهادت برسند به کربلا نیامدند بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، احیای سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، حمایت از حق و مبارزه با باطل،  اجرای عدالت، افشای چهره منافقان و … عزم کربلا کرد هرچند که می دانست در پایان شهید می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 نظر دهید »

برگزاری نشستوبینار علمی-پژوهشی کارکردهای عفاف و حجاب در آرامش روان با همکاری معاونت پژوهش مدارس علمیه آباده طشک، اقلید، خفر، فاطمة الزهرا علیها السلام شیراز و گراش برگزار شد. سرکار خانم منازاده سخنران این نشست علمی- پژوهشی با اشاره به پیشینه حجاب در اسلا

02 مرداد 1400 توسط زینب میرشکاری

وبینار علمی-پژوهشی کارکردهای عفاف و حجاب در آرامش روان با همکاری معاونت پژوهش مدارس علمیه  آباده طشک، اقلید، خفر، فاطمة الزهرا علیها السلام شیراز و گراش برگزار شد.

سرکار خانم منازاده سخنران این نشست علمی- پژوهشی با اشاره به پیشینه حجاب در اسلام به مراد از خمار در آیه ۳۱ سوره نور و جلباب در آیه ۵۹ سوره احزاب پرداختند ایشان در ابتدا با اشاره به لفظ جلباب آیه 30و31سوره نور فرمود:احکام اسلامی دوجنبه دارد فردی واجتماعی واحکام اجتماعی احکانی هستند که دربستر جامعه وتعامل با دیگران نمود پیدا میکنند وبه همین خاطر در این آیات خداوند فرموده است که زنان باید در مواجهه با نامحرم جلبابها را به خود نزدیک کنند.   .

 

منازاده در ادامه برای توضیح رعایت حد شرعی حجاب با اشاره به رعایت حد روزه که خودداری از خوردن و آشامیدن از اذان صبح تا اذان مغرب است، گفت: «چنانکه افطار چند دقیقه قبل از اذان مغرب باعث خروج از حد روزه داری و ابطال روزه می شود، رعایت نکردن حدود شرعی حجاب نیز باعث بی حجابی است.

 زن موجودی است که باید در عرصه های مختلف فعالیت اجتماعی داشته باشد،چه در عرصه انسانی،چه در عرصه خانمی وزن بودن وچه در عرصه اجتماعی  وهمین نقش اجتماعی است که باعث می شود حجاب وعفاف زن ضرورت پیدا کند ،یعنی اینکه زن باید به عنوان یک انسان وارد جامعه شود وفارغ از زن بودنش وبدون استفاده از نقش جنسیتی خود و با وجود تمام محدودیته ها وحفظ حریمها بتواند در اجتماع خوب ظاهر شود وبدرخشد.                         .»

 

مدیر مدرسه فاطمة الزهرا شیراز با اشاره به اهمیت حفظ کرامت انسان، رعایت حجاب شرعی را از مهمترین عوامل حفظ کرامت زن دانست.

 

منازاده گفت:«دستور به ازدواج دائم و ممنوعیت روابط نامشروع و در بعضی موارد خاص، سفارش به ازدواج موقت از جمله راهکارهای اسلام برای ارضای غریزه جنسی و آرامش روان استوی در آخر به سوالات مطرح شده از سوی  طلاب پاسخ داد و بیان داشت زن باید کرامت انسانی و حد وضابطه خود را در اجتماع حفظ کند تا امنیت روانی فرد واجتماع دچار مشکل نشود که اگر این حدود وضوابط رعایت نشود در نهایت به جنون جنسی مرد وجنون خودنمایی زن می انجامد، مشکل ومعزلی که امروزه خیلی از جوامع با آن روبه رو هستند.»

 

عضو مجمع…….. زنان استان فارس در این نشست به دو مورد از شبهات پیرامون حجاب نیز پاسخ داد و بیان داشت زن باید کرامت انسانی و حد وضابطه خود را در اجتماع حفظ کند تا امنیت روانی فرد واجتماع دچار مشکل نشود که اگر این حدود وضوابط رعایت نشود در نهایت به جنون جنسی مرد وجنون خودنمایی زن می انجامد، مشکل ومعزلی که امروزه خیلی از جوامع با آن روبه رو هستند

.

 

 

                                                                                                                                                                                                               .

 نظر دهید »

برگزاری نشست مجازی

02 مرداد 1400 توسط زینب میرشکاری

وبینار علمی-پژوهشی کارکردهای عفاف و حجاب در آرامش روان با همکاری معاونت پژوهش مدارس علمیه  آباده طشک، اقلید، خفر، فاطمة الزهرا علیها السلام شیراز و گراش برگزار شد.

سرکار خانم منازاده سخنران این نشست علمی- پژوهشی با اشاره به پیشینه حجاب در اسلام به مراد از خمار در آیه ۳۱ سوره نور و جلباب در آیه ۵۹ سوره احزاب پرداختند ایشان در ابتدا با اشاره به لفظ جلباب آیه 30و31سوره نور فرمود:احکام اسلامی دوجنبه دارد فردی واجتماعی واحکام اجتماعی احکانی هستند که دربستر جامعه وتعامل با دیگران نمود پیدا میکنند وبه همین خاطر در این آیات خداوند فرموده است که زنان باید در مواجهه با نامحرم جلبابها را به خود نزدیک کنند.   .

 

منازاده در ادامه برای توضیح رعایت حد شرعی حجاب با اشاره به رعایت حد روزه که خودداری از خوردن و آشامیدن از اذان صبح تا اذان مغرب است، گفت: «چنانکه افطار چند دقیقه قبل از اذان مغرب باعث خروج از حد روزه داری و ابطال روزه می شود، رعایت نکردن حدود شرعی حجاب نیز باعث بی حجابی است.

 زن موجودی است که باید در عرصه های مختلف فعالیت اجتماعی داشته باشد،چه در عرصه انسانی،چه در عرصه خانمی وزن بودن وچه در عرصه اجتماعی  وهمین نقش اجتماعی است که باعث می شود حجاب وعفاف زن ضرورت پیدا کند ،یعنی اینکه زن باید به عنوان یک انسان وارد جامعه شود وفارغ از زن بودنش وبدون استفاده از نقش جنسیتی خود و با وجود تمام محدودیته ها وحفظ حریمها بتواند در اجتماع خوب ظاهر شود وبدرخشد.                         .»

 

مدیر مدرسه فاطمة الزهرا شیراز با اشاره به اهمیت حفظ کرامت انسان، رعایت حجاب شرعی را از مهمترین عوامل حفظ کرامت زن دانست.

 

منازاده گفت:«دستور به ازدواج دائم و ممنوعیت روابط نامشروع و در بعضی موارد خاص، سفارش به ازدواج موقت از جمله راهکارهای اسلام برای ارضای غریزه جنسی و آرامش روان استوی در آخر به سوالات مطرح شده از سوی  طلاب پاسخ داد و بیان داشت زن باید کرامت انسانی و حد وضابطه خود را در اجتماع حفظ کند تا امنیت روانی فرد واجتماع دچار مشکل نشود که اگر این حدود وضوابط رعایت نشود در نهایت به جنون جنسی مرد وجنون خودنمایی زن می انجامد، مشکل ومعزلی که امروزه خیلی از جوامع با آن روبه رو هستند.»

 

عضو مجمع…….. زنان استان فارس در این نشست به دو مورد از شبهات پیرامون حجاب نیز پاسخ داد و بیان داشت زن باید کرامت انسانی و حد وضابطه خود را در اجتماع حفظ کند تا امنیت روانی فرد واجتماع دچار مشکل نشود که اگر این حدود وضوابط رعایت نشود در نهایت به جنون جنسی مرد وجنون خودنمایی زن می انجامد، مشکل ومعزلی که امروزه خیلی از جوامع با آن روبه رو هستند

.

 

 

                                                                                                                                                                                                               .

 نظر دهید »
  • 1
  • 2
  • 3
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

پژوهش آباده طشک

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس